عرف مهریه در ایران

عرف مهریه در ایران

عرف مهریه در ایران.ورود به موضوع مهریه جای بحث بیشتری دارد زیرا از نظر اسلام و عرف مهریه حقی محسوب می شود که با توافق زن و شوهر مشخص می شود.و نمی توان اعداد و ارقام مشخص شده ای را ثبت کرد زیرا ممکن است باعث ناهنجاری های اجتماعی شود و باعث شکسته شدن پایه های شروع یک زندگی مشترک شود.

طبق بررسی های انجام شده و بین ارقام و اعداد در بین مهریه زنان ایرانی مابین ۴۵۰تا ۲۵۰سکه طلااست که در این میان مهریه ای با ارقام ۱۰۰۰۰هزار تا هم به چشم می خورد اگر به گذشته رجوع کنیم متوجه می شویم مهریه ها کم اما دوام زندگی ها بیشتر بوده است.

در نوشته های قبل مطالبی در مورد جزئیاتی از قانون مهریه ۹۶ و قانون جدید مهریه سال ۹۶ ارائه دادیم.

قوانین جدید مهریه

عرف مهریه در ایران.با افزایش مهریه مسائل و مشکلات اجتماعی افزایش چشمگیری داشته است با بالا رفتن میزان مهریه شناور در بین خانواده ها منجر به زندانی شدن هزاران مرد به علت پرداخت نکردن مهریه همه و همه از جمله مشکلاتی هستند که در خصوص میزان وصول مهریه در بین عموم مطرح می شود که تبدیل به یک معظل اجتماعی شده است. اما با ورود سالانه چندین هزار نفر به زندان ها به دلیل نپرداختن مهریه باعث شده که قانو ن گذاران تدبیری بیندیشد و عرف مهریه را ۱۱۰سکه بهار آزادی اعلام کند.

عرف مهریه در ایران.گاهی اوقات زن ها به خاطر داشتن مهریه سنگین تمام حق را در زندگی به خود می دهند و این تنها چیزی است که لذن یک زندگی پایدار را از بین می برند طبق تحقیقاتی که انجام شده در بین دختران ۸۰درصد بر این باورند مردان هر موقع اراده کنند می تواند همسر خود را طلاق دهند.و به راحتی ازدواج مجدد داشته باشد.

در این میان عرف مهریه در ایران ۱۱۰سکه طلا می باشدکه به رسمیت شناخته شده است در این میان طبق قانون ۱۱۰سکه بهار آزادی را به عنوان یک مهریه ملی شناخته شده است.

تهران وکیل ، مرجع معرفی و مشاوره با بهترین وکیل پایه یک دادگستری در شیراز ، بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران و سایر شهرهای ایران می باشد.