وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری :امروزه تقریبا همه ی افراد خواه ناخواه درگیر یک سری مسائل حقوقی ویا حتی کیفری می شوند که برای تسریع در انجام امور پرونده ،کار را به دست وکیل یا افراد متخصص در این زمینه می سپارند.

به طور کلی میتوان گغت برای انتخاب یک وکیل خوب به سه نکته توجه کنید :

  1. وکیل شما باید در کار خود تجربه و مهارت و فن بیان داشته باشد .
  2. عدالت و انصاف را همواره سرلوحه کار خود قرار دهد
  3. مسئولیت پذیر بوده و به تعهداتی که پذیرفته است نهایت دقت ، سعی و تلاش خود را به کار گیرد .

رعایت این سه گزینه مطرح شده معمولا کار سختی است که وکلای موسسه حقوقی تهران وکیل ،این سه نکته را سرلوحه کار خود قرار دادند و از نظر وکلایی که در اینجا مشغول به فعالیت هستند ،جلب رضایت مراجعه کننده هم از نظر مالی و هم از نظر تلاش در زمینه انجام تعهد ، ازجمله بهترین تبلیغات خواهد بود.

تهران وکیل ، معرف بهترین وکیل پایه یک دادگستری در شیراز ، بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران و سایر شهرهای ایران می باشد.

تفاوت وکیل پایه یک و دو

وکیل پایه یک دادگستری میتواند در تمامی محاکمه ها ( حقوقی ،کیفری و…. ) شرکت کند اما وکیل پایه دو فقط میتواند در محاکم کیفری که جرم هایی مانند حبسی که کمتر از ده سال باشد، شلاق و جزای نقدی و مانند این ها باشد را میتواند از حقوق موکل خود دفاع کند و در محاکمه های حقوقی کمتر از پانصد میلیون ریال و اگر محاکمه غیر مالی باشد مانند نفی نسب و … میتواند از حق و حقوق موکلش دفاع کند.

وکلایی که میخواهند پروانه وکالت پایه یک را بگیرند باید طی مدت زمان دو سال به عنوان کارآموز یک دوره را طی کنند و همچنین این افراد میتوانند زیر نظر وکیل سرپرست از حقوق موکلشان دفاع کنند.

پس شهروندانی که در انتخاب وکیل خود، میتوانند آزادانه تصمیم گیری کنند باید با توجه به پرونده ی حقیقی یا حقوقی که با آن درگیر هستند به پایه وکیل توجه کنند.  پس میتوان گفت توجه پایه وکیل میتواند جزء مهمترین عوامل برای انتخاب یک وکیل خوب باشد که آن وکیل بتواند پرونده ی شما را به خوبی پیگیری کند و در روند پیشرفت آن تاثیر به سزایی داشته باشد. معمولا افرادی که بدون توجه به پایه وکیل، یک وکیل را انتخاب میکنند ،پس از گذر زمان و پی گیری پرونده به مشکل می خورند پس در نتیجه شهروندان باید با توجه به مشکلاتشان و موضوع پرونده یک وکیل اصلح را انتخاب نمایند.

یکی از وظایف و مسئولیت های وکیل پایه یک دادگستری مشاوره به مراجعین در رابطه با گزینه های قانونی است. علاوه بر آن وکیل پایه یک دادگستری میتواند وظایف بسیاری را در خارج از دادگاه انجام دهد. این وظایف شامل تحقیق در رابطه با پرونده، تهیه موارد و …. است.

در واقع میتوان گفت وظایف و مسئولیت های وکیل پایه یک دادگستری، با توجه به نوع قانونی که در آن تبحر خاصی دارد متفاوت ا ست. به عنوان مثال می توان گفت وکیل مالیاتی نسبت به وکیل جنایی زمان کمتری را صرف خواهد کرد.