مهم ترین نکات درباره مهاجرت

مهاجرت یک تصمیم بسیار مهم و حیاتی در زندگی است که تأثیر بالایی روی آینده شما خواهد داشت، بنابراین لازم است قبل از تصمیم به مهاجرت به نکات مهم در این باره توجه کنید.

مهم ترین نکات درباره مهاجرت

جدا شدن از محیطی که در آن بزرگ شدیم، خانواده، دوستان و قرار گرفتن در محیطی که برایمان بسیار جدید خواهد بود، قطعا سخت و چالش‌برانگیز است، قبل از تصمیم به مهاجرت باید به جنبه‌های مختلفی توجه کنید.

مهاجرت

تصمیم راسخ برای مهاجرت بگیرید

ابتدا خوب فکر کنید که چرا قصد مهاجرت دارید، برای مثال به دنبال رفاه کاری بیشتر هستید یا به قصد ادامه تحصیل مهاجرت می کنید؟

اولین گام برای مهاجرت، داشتن تصمیم راسخ است؛ باید حتما پیش از شروع مطمئن باشید که تصمیم شما آن قدر محکم است که حاضر هستید به خاطر آن با تمامی مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم کنید.

مهاجرت

اگر اقدام به مهاجرت کرده و در بین راه پشیمان شوید و احساس کنید که انتخاب اشتباهی کرده‌اید بازگشت کمی سخت و پرهزینه خواهد بود. پس ابتدا از تصمیم‌تان مطمئن شوید.

با استرس ها رو به رو شوید

در امر مهاجرت علاوه بر نکاتی که باید در کشور مقصد در نظر داشته باشید و مشکلاتی که شاید در این کشورها با آن ها مواجه شوید باید در ابتدا با دو چالش بزرگ رو به رو گردید.

شغل خود را از دست می دهید

اگر شاغل هستید یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مهاجرت از همان ابتدای راه مد نظر داشته باشید این است که باید شغل خود را رها کنید. شغلی که با تلاش و کوشش به دست آورده اید و جزئی از زندگی روزمره ی شماست. اگر دلبستگی زیادی به محیط کار و شغل فعلیتان دارید لازم است کمی بیشتر فکر کنید.

مهاجرت

به خانه باز نخواهید گشت

رها کردن خانه و کاشانه ای که سال ها در آن زندگی کرده اید از سخت ترین کارهایی است که باید انجام دهید، جدایی از اقوام و دوستان و گام نهادن به دنیایی نو کار دشواری است. افراد زیادی به دلیل دلبستگی های عاطفی از مهاجرت منصرف می شوند، پس با خود رو راست باشید و جواب محکمی برای این سوال که می توانند خانه و آشنایانتان را رها کنید یا خیر بیابید زیرا اگر وارد مراحل مهاجرت شوید پشیمانی در میانه ی راه هزینه و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.

مهاجرت

هیچ دوستی ندارید

در سال های اخیر برخی از مهاجران از طریق آنلاین اقدام به پیدا کردن دوست در کشور مقصدشان می کنند که می تواند برخی مواقع راه خوبی باشد، اما موضوع این است که پیش از مهاجرت باید توجه کنید در ابتدا هیچ دوستی نخواهید داشت و این موضوع مهم تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

اگر قصد مهاجرت دارید، حتما لیست بهترین دفاتر مهاجرتی در شیراز را مطالعه کنید.

چه بودجه ای را برای مهاجرت در نظر گرفته اید؟

از گام های نخستین برای مهاجرت این است که چه میزان بودجه ای دارید؟! باید به این سوال کاملا صادقانه پاسخ دهید و عددی که در نظر می گیرید مطابق با واقعیت و حساب بانکی شما باشد.

اگر نتوانید شغل مناسب‌تان را پیدا کنید، می‌توانید تا چه مدت با بودجه ی فعلی زندگی کنید؟

آیا می توانید از پس هزینه ی حمل و نقل، اجاره خانه و خوراک و پوشاک تان بر بیایید؟

باید به فکر هزینه هایی که گرفتن ویزای کاری و اقامت برای شما در پی خواهد داشت هم باشید.

در حقیقت میزان نقدینگی شما در امر مهاجرت از موضوعات بسیار مهم است و باید دقیق و با حوصله به بررسی این موضوع پیش از هر اقدام دیگری بپردازید.

مهاجرت

مقصد کجاست؟

پس از پشت سر گذاشتن مرحله اول و مشخص شدن هدف‌تان از مهاجرت کمی کارتان آسان‌تر می‌شود. گام بعدی این است که با توجه به انگیزه و شرایط کنونی شما، قوانین کشور مبدا و مقصد، چند کشور را به عنوان مقصد پیش روی خواهید داشت.

هر سرزمینی ویژگی های خاص خود را دارد و این نکته که هدف شما کاملا با مقصدتان همخوانی داشته باشد نکته‌ی حائز اهمیتی است.

چگونه کشور مناسب را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

توجه به وضعیت بهداشت و درمان مقصد

باید حتما از وضعیت بهداشت و درمان کشوری که می‌خواهید آن را به عنوان خانه‌ی همیشگی انتخاب کنید اطلاعات جامعی داشته باشید تا سلامتی‌تان در خطر نباشد. آب و غذای سالم، آب و هوای خوب و بدون آلودگی از نیازهای اولیه‌ی زندگی هستند، آن‌ها را از یاد نبرید.

وضعیت اقتصادی

با وضعیت اقتصادی مقصد حتما آشنا شوید. در سرزمین هایی که با بحران اقتصادی رو به رو هستند و یا دچار مشکلات حادی در این زمینه می‌باشند حتما کار شما بسیار دشوارتر خواهد بود و جوانب مختلف زندگی شما را با چالش درگیر خواهد کرد.

مهاجرت

آداب و رسوم جامعه

پیش از مهاجرت در رابطه با آداب خاص منطقه‌ای که می‌خواهید در آن زندگی کنید آشنا شوید تا با تفکرات و عقاید شما همخوانی داشته باشد زیرا زمانی که به محلی دیگر مهاجرت می‌نمایید شاخص‌ترین امری که به چشم‌تان می‌آید فرهنگ جامعه می‌باشد.

توجه به اعضای خانواده در هنگام مهاجرت

اگر به تنهایی مهاجرت می‌کنید تمامی مشکلات رو به روی شخص شما است اما زمانی که با خانواده قصد مهاجرت دارید اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. باید حتماً شرایط تک‌تک اعضای خانواده را در کشور فعلی و مقصد بررسی کنید و مطمئن شوید در سرزمین آینده‌ی شما همه‌ی خانواده اوضاع و شرایط خوبی خواهند داشت.

مهاجرت

وضعیت کار

شرایط باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌ی شما به بهترین نحو استفاده شود به همین دلیل باید از چگونگی وضعیت کار در کشورهایی که علاقمند به زندگی در آن‌ها هستید مطلع باشید.

هزینه‌ی مسکن

در کشورهای مختلف هزینه‌ای که باید برای مسکن پرداخت کنید متفاوت است، آیا توانایی زندگی در مکانی که اجاره خانه نسبت به درآمدتان بسیار بالا است را دارید؟ اگر بخواهید خانه بخرید چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟

مهاجرت

محل اقامت‌تان را از قبل انتخاب کنید

از مهم‌ترین نکاتی که باید در مهاجرت در نظر داشته باشید محل اقامت است، به این نکته در انتخاب کشور اشاره کردیم اما آنقدر محل اقامت حائز اهمیت است که بارها و بارها باید به آن فکر کنید.

برای مهاجرت از پایتخت، می توانید لیست بهترین دفاتر مهاجرتی در تهران را مطالعه کنید.

شاید پیش از حرکت فکر کنید که خانه‌ی امروزی خود را دوست ندارید و می‌خواهید به هر جایی بروید جز اینجایی که هستید، اما آیا خانه‌ی آینده‌ی شما از مسکن حالایتان بهتر است؟ آیا حقیقتاً شرایط بهتری خواهید داشت؟ دقیقاً کجا اقامت می‌کنید؟‌

مهاجرت

شما باید در این مقوله وسواس به خرج دهید؛ حتی باید بدانید آب و هوای محل خانه‌ی جدیدتان چگونه خواهد بود! آیا زیاد باران می بارد و شما هوای ابری را دوست ندارید؟ آیا منطقه ی شلوغی است و رفت و آمد برای شما از خانه تا محل کار سخت خواهد بود؟ باید به همه‌ی نکات پیرامون خانه‌ی جدیدتان توجه کنید.

جمع‌بندی مهم ترین نکات درباره مهاجرت

مهاجرت از تصمیماتی است که در طول زندگی می‌تواند تأثیر بسیار مثبت یا منفی روی آینده شما بگذارد، بنابراین قبل از تصمیم به مهاجرت مطمئن شوید که همه جنبه‌ها را بررسی کرده‌اید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *