وکیل دیه شیراز

بهترین وکیل دیه در شیراز به همراه آدرس و شماره تماس

اگر آسیبی به شخص دیگر چه از عمد و چه غیر عمد وارد شود، فرد ملزم به جبران آن خسارت می باشد. این خسارت به عنوان دیه در قانون در تظر گرفته می شود. برای گرفتن دیه باید به فرد متخصص این کار مراجعه کنید. در این مطلب در جدول زیر بهترین وکیل دیه در شیراز قرار گرفته است.

لیست بهترین وکیل دیه در شیراز

بهترین وکیل دیه شیراز را در ادامه مشاهده می نمایید برای دریافت مشاوره آنلاین و تماس با وکیل دیه در شیراز به پروفایل آن ها مراجعه فرمایید.

ردیف نام آدرس شماره تماس
1 دکتر سیدیوسفی شیراز، ملاصدرا، خیابان اردیبهشت، ساختمان طوس 09170303034
2 دفتر وکالت امین نوری شیراز، بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد)، حد فاصل پزشکان و دوستان، ساختمان اوتانا 1، واحد 506 09177168878
3 دفتر وکالت عبدالرضا دبیری شیراز، بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد)، نرسیده به کوچه 25، ساختمان جوام 09173150751
4 دفتر وکالت سهراب اژدهاکش شیراز، بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد)، نرسیده به کوچه 25، ساختمان جوام 09173168442
5 دفتر وکالت محمد جاودانی شیراز، بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد)، نبش کوچه31، ساختمان اوتانا 2، واحد301 09171175280
6 دفتر وکالت حمیدرضا جمشیدی اردکانی شیراز، خیابان معالی آباد، نبش خلبانان، ساختمان میرداماد، طبقه سوم، واحد 302 07136350482
7 دفتر وکالت صمد صادقی شیراز، بلوار میرزای شیرازی (تاچارا)، نرسیده به کوچه 10. 09177141095
8 دفتر وکالت حامد اسکندری شیراز، فلکه گاز، صدمتر به سمت میدان اطلسی، طبقه فوقانی بانک رفاه، طبقه اول واحد 1 09171114836

بهترین وکیل دیه در شیراز را چگونه پیدا کنیم؟

افراد متخصص در زمینه قوانین حقوقی میتوانند در زمینه گرفتن دیه به شما کمک کنند. ئیه به اموال فرد بر میگردد پس بهتر است از بهترین وکیل دیه که در جدول بالا به شما معرفی کرده ایم استفاده کنید. اولین و مهمترین نکته ای که وکیل دیه خوب باید داشته باشد مهارت و تجربه بالا وی در این زمینه است. داشتن تسلط کافی در مسائل دیه و نحوه گرفتن آن بسیار مهم است.

دیه چیست؟

آسیب‌های جسمی، مساله قصاص و یا هر نوع آسیب دیگری که به صورت عمدی و یا غیر عمدی به شخص دیگری وارد شود فرد ضرر کرده میتواند درخواست دیه کند. دیه در قانون ما در هر سال متفاوت است. دیه انواع مختلفی دارد که بسته به نوع خسارتی که وارد کرده اید دسته بندی می شود.

انواع دیه شامل:

  • دیه جان: آسیبی که با قصد و اختیار وارد می‌شود. بنا بر حکم شرع، این امر موجب حق قصاص برای آسیب دیده خواهد شد. فرد آسیب دیده می‌تواند از قصاص چشم‌پوشی کرده و دیه دریافت نماید.
  • دیه شبه عمد: فرد مجرم قصد ارتکاب جرم منجر به آسیب دارد ولی قصد او ارتکاب خود جنایت نیست. به عنوان مثال برای ادب کردن، فردی را کتک بزنیم ولی در اثر این کتک زدن، فرد جان خود را از دست بدهد.
  • خطای محض: نه قصد جنایت وجود دارد و نه انجام کار منجر به آن خسارت شده است. به عنوان مثال، هنگام بازی افراد، توپ، شیشه پنجره خانه‌ای را بشکند و محکم به سر فرد موجود در آن خانه خورده و سبب مرگ او شود.

دیه ضرب و جرح و درگیری

وکیل دیه شیراز در امر دیه باید توانایی گرفتن پول از ضارب در ضرب و جرح های گوناگون را داشته باشد و کسی که جرم را انجام داده، به پرداخت دیه به تعزیر مقرر در کتاب پنجم نیز محکوم کند. محاسبه ی دیه ضرب و جرح نیز دارای اهمیت است. دیه کبودی و یا دیه شکستگی دست و پا و یا دیه… با هم فرق دارد و محاسبه آن کار متخصص است.

دیه قصور پزشکی

در صورتی که با مشکلات مربوط به نا توانایی های پزشکی و یا به زبان ساده تر مشکلاتی که در پی مراجعه به پزشک و دکتر برای شما ایجاد شده درگیر هستید. به ویژه درباره ی عمل های جراحی منجر به مرگ یا عمل های جراحی زیبایی و پلاستیک بیماران می توانند از طریق قانونی اقدام به دریافت دیه از پزشک و دکتری که دچار قصور بوده نمایند.

قانون پرداخت دیه

طبق ماده 16 قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی کسانی که وسایل نقلیه دارند اگر در حادثه رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، کسی که موجب بروز آسیب شده است موظف است پس از گرفتن گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه دیه پرداخت کند. مبلغ دیه در ماه‌های غیرحرام سال 1400 نسبت به سال 99، 150 میلیون تومان و این مقدار در ماه‌های حرام سال 1400 نسبت به سال 99، 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این پروسه را بهتر است با کمک وکیل دیه در شیراز و یا سایر شهرها انجام دهید چرا که هم متخصص در این زمینه است و هم روال پرونده سریع تر پیش خواهد رفت.

برای اطلاع دقیق از قوانین دیه و نحوه پرداخت آن به لینک در شده مراجعه کنید.

وکیل دیه شیراز

دیه بر بیمه شخص ثالث چه تاثیری دارد؟

بالاترین تعهد مالی بیمه شخص ثالث 2.5 درصد مبلغ دیه هر سال در ماه حرام می باشد، با افزایش نرخ دیه، حداقل تعهدات مالی شرکت‌های بیمه برای بیمه شخص ثالث و در سال 1400، 16 میلیون تومان است. بر همین اساس در صورت بروز حادثه مالی در شرایط زیر، نیازی به داشتن کروکی پلیس راهنمایی رانندگی نیست.

  • خسارت مالی تا مبلغ 16 میلیون تومان باشد.
  • هر دو راننده گواهی نامه داشته باشند.
  • خسارت جانی رخ نداده باشد

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

اشتراک‌گذاری