شرط نصف دارایی

شرط نصف دارایی چیست و نصف شدن اموال بعد از طلاق چگونه است ؟

زن و شوهر در روز تنظیم سند ازدواج صفحات متعدد قباله نکاح را با سرعت امضا کرده و این در حالتی است که نمیدانند چه قوانینی را دارند امضا میکنند  چه تعهداتی دارند.  شرط نصف دارایی و یا نصف شدن اموال بعد از طلاق چیزی است که در ابتدا امضا می شود. این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

شرط نصف اموال و دارایی چیست ؟

بحث مهمی كه امروزه به سبب تمهید دولت در حمایت از حقوق زن و جبران كاستی های قانونی مطرح می شود. این شرطی است که ضمن عقد انجام می شود.

به موجب این شرط، زوج متعهد می شود هر گاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلفات زن از وظایف همسری ( عدم تمکین ) یا سوء اخلاق و رفتار وی نبوده ،زوج باید از یک درصد از اموال تا نصف دارایی موجود خود را كه در ایام زناشوئی با او بدست آورده است یا معادل آن را طبق نظر دادگاه به زوجه بدهد.

نصف شدن اموال مرد بعد از طلاق

زن و شوهر با امضا زیر این شرط توافق می کنند که زوجه در اموالی که شوهر بعد از ازدواج بدست می آورد سهیم باشد. اما اینکه این شرط در چه شرایطی اجرا می شود و زوجه چگونه می تواند از امتیازی که با این شرط به دست آورده است استفاده کند موضوعاتی هستند که باید بررسی شوند.

  • طلاق واقع شود
  • زوج خواهان طلاق باشد
  • طلاق مستند به تخلف زن از وظایف زناشویی یا سوءاخلاق و رفتار وی نباشد
  • ملاک  تا نصف اموال یا معادل آن می باشد
  • دارایی حاصل زندگی زناشویی با زوجه باشد
  • دارایی در حین طلاق موجود باشد

شرط نصف شدن اموال در صورتی که ازدواج رسمی نباشد چگونه است ؟

در صورتی که زوجین به صورت رسمی با هم ازدواج نکرده باشند دیگر حق و حقوقی در بینشان نخواهد بود.

زنان مزدوج از آن برخوردارند؛ و اگر دو فرد قانوناً باهم ازدواج نکرده باشند، در زمان جدایی (به‌طور اتوماتیک) حق ندارند اموال خانوادگی را، به دو قسمت مساوی تقسیم کنند.

سپاس از همراهیتان.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *