روش شکایت جرم تجاوز

روش شکایت جرم تجاوز چیست؟

اگر مورد تجاوز قرار گرفته اید و یا تخلفات جنسی روی شما انجام شده است باید در سریع ترین فرصت ممکن با پلیس تماس بگیرید. روش شکایت جرم تجاوز را اگر نمی دانید توصیه می کنیم این مطلب از وب سایت وکیل تهران را از دست ندهید. مدارک و نشانه های جرم که برای رسیدگی به پرونده و نشان دادن در دادگاه مهم خواهند بود طی چند روز و گاهی هم به مدت بیشتری می توانند باقی بمانند.

تجاوز جنسی چیست؟

از تجاوز جنسی می توان به عنوان یکی از جرایم خطرناکی یاد کرد که هم می تواند نظم عمومی و قوانین را به خطر بیاندازد و هم عواطف و احساسات انسان ها را جریحه دار کند. حتی می تواند تا سال های سال قربانیان خود را تحت بیماری های روحی و روانی قرار دهد. در بیشتر موارد تجاوز جنسی را جرمی در نظر می گیرند که توسط مرد علیه زن انجام می شود.

اثبات جرم تجاوز جنسی چگونه است؟

اثبات یک جرم بسیار مهم است و میتواند به عنوان اصلی ترین مسیری باشد که در جهت گرفتن حق قربانی قدم برداشته می شود قوانین مجازات اسلامی برای اثبات زنا به اقرار، شهادت و علم قاضی اشاره میکند. در بحث تجاوز جنسی اقرار متهم به جرم انجام داده کاملا بعید است مگر اینکه اقرار از راه های قانونی و تسوط مامورین آگاهی گرفته شود. در غیر این صورت هیچ گونه ارزش قانونی ندارد.

اثبات جرم تجاوز جنسی چگونه است؟

اگر به دنبال وکیل تجاوز خوب در شیراز هسیتد به لینک درج شده مراجعه کنید.

همچنین مجرمین معمولا در برابر دیگران مرتکب جرم نخواهند شد. به خصوص جرمی مانند تجاوز جنسی که بیشتر از جرائم دیگر نیازمند پنهان کاری است، در نتیجه استفاده از شهادت شهود در این موارد خیلی نادر است. بنابراین تنها امکانی که برای بزه دیده خواهد ماند نظر خود قاضی است.

مجازات تجاوز جنسی چیست؟

مطابق بند ت ماده 224 قانون مجازات اسلامی وجود عنف در تجاوز جنسی، یکی از مواردی می باشد که منجر به تشدید کیفر زنا تا حد اعدام می گردد. در واقع هرگاه یکی از طرفین راضی به برقراری رابطه جنسی نباشد و دیگری وی را وادار به این کار کند، این ویژگی برای شخص مکره از کیفیات مشدده محسوب می شود. از این رو تجاوز جنسی (تجاوز به عنف) در فقه و به تبع آن در قوانین کیفری ایران با تشدید مجازات همراه شده است. در واقع این عدم رضایت قربانی است که آمیزش جنسی را به تجاوز جنسی تجاوز جنسی تبدیل می کند.

3 سوال متداول از روش شکایت جرم تجاوز

در ادامه پرتکرارترین سوالاتی که در ارتباط با این جرم از وکلای حرفه ای پرسیده شده است را پاسخ می دهیم:

آیا تجاوز جنسی بعد از چند سال قابل پیگیری است؟

بله در صورت اثبات قابل رسیدگی میباشد لذا در صورتیکه اثبات شود ( بعید است قابل اثبات باشد ) مجازات اعدام خواهد داشت.

تجاوز به عنف چگونه قابل اثبات است؟

  • چهار شاهد عادل مرد و یا 3 مرد و 2 زن که شاهد عینی بوده باشند.
  • اقرار خود متهم
  • علم قاضی

تهدید به مرگ بعد از رابطه ی جنسی از طرف پسر قابل شکایت است ؟

بله.در صورت ایجاد هرگونه مزاحمت و یا تهدید در پیامک و ….. سریعا با پلیس تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهد و علیه ایشان شکایت کیفری کند.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *